Mittaaminen ja analyysit

Digitaalisen markkinoinnin ylivoimainen etu perinteisiin medioihin verrattuna on sen mitattavuus. Erilaisten avoimeen dataan perustuvien sekä lisenssipohjaisten sovellusten avulla saat arvokasta tietoa markkinoiden volyymista ja potentiaalista, aluekohtaisesta kysynnästä sekä kilpailijoiden aktiivisuudesta.

Tutkimalla dataa voit esim. selvittää kilpailijoiden välisiä voimasuhteita, analysoida kilpailijoiden hakusanamainoksia, saada selville hakuihin perustuvat sesonkikohtaiset vaihtelut tai seurata potentiaalisten asiakkaiden käyttäytymistä — ja lopputuloksena parantaa omien prosessien sujuvuutta sekä toimenpiteiden kustannustehokkuutta.

Hakusana-analyysi

Hakusana-analyysin avulla saat kattavan ja tarkan käsityksen siitä, mitä potentiaaliset asiakkaat syöttävät hakukenttään kun etsivät yrityksesi kaltaisia palveluja. Hyvin usein käykin niin, että omiin oletuksiin perustuvat hakusanat eivät olekaan niitä, joita ihmiset aktiivisemmin käyttävät etsiessään tarvitsemia asioita. Avainsanatutkimuksen avulla pääset tehokkaammin suunnittelemaan sekä optimoimaan verkkosivun sisältöjä ja kampanjoita.

Kilpailija-analyysit

Ketkä ovat tärkeimmät kilpailijasi digitaalisessa ympäristössä ja mitä he tekevät saavuttaakseen johtavan asemansa? Kilpailija-analyysin avulla pääset kurkistamaan kulissien taakse. Esimerkiksi, saat kattavan käsityksen siitä, mitä hakusanoja kilpailijasi käyttävät ja minkäänlaisia hakusanamainoksia pyörittävät.

Mittaaminen ja raportointi

Ovatko markkinointitoimenpiteet olleet kustannustehokkaita vai olisiko niissä parantamisen varaa? Monipuolisten analytiikka-työkalujen avulla pysyt ajan tasalla ja parannat toimenpiteiden tehokkuutta vuoden jokaisena päivänä. Kysy meiltä raporttien automatisoinnista!   

Kysyttävää?
Lähetä viesti tai
jätä soittopyyntö