Mittaaminen ja analyysit

Tarvitsetko luotettavaa tietoa päätöksenteon tai tuotannon tueksi? Tyypillisimmät tutkimuksemme ovat erilaiset killpailija-analyysit, kevyet markkinatutkimukset, verkkosivujen auditoinnit ja avainsanatutkimukset.

Ennen tutkimuksen käynnistämistä käydään yhdessä läpi sen laajuus ja tavoitteet. Yleensä puhutaan kevyistä toimenpiteistä, jotka vievät keskimäärin 1 – 2 viikkoa.

Tutkimuksen tulokset liitteineen luovutetaan käyttöösi ja puretaan ne tarvittaessa auki erillisen työpajan muodossa.

Saat heti arvokasta dataa omien prosessien ja suunnitelmien parantamiseksi. Puhumattakaan etulyöntiasemasta suhteessa kilpailijoihin. Tarvitsetko sparrausta? Kysy Arturilta tai Maitilta!

Ilmeet ja visuaaliset materiaalit

Tämä tutkimus toimii erinomaisena lähtölaukkauksena yrityksen ilmeen uudistamiselle tai uuden verkkosivuston ilmeen suunnitelulle. Tutkimuksen tuloksena saadaan kattavasti näyttöä siitä, miltä yrityksesi tärkeimmät kilpailijat näyttävät. Saatua tietoa hyödynnetään erottuvan ja modernin visuaalisen ilmeen suunnittelun lähtökohtana. Lue lisää aiheesta täällä.

Kilpailijoiden viestit, lupaukset ja aktiivisuus

Mitä kilpailijasi väittävät itsestään ja mitä lupauksia antavat asiakkaille? Tutkimuksen tulosten perusteella saat tarkan kuvan kilpailijoiden preesensistä, arvoista, vahvuuksista, heikkouksista sekä aktiivisuudesta. Saatua tietoa voidaan hyödyntää mm. erottuvan markkinointi- tai viestintästrategian suunnittelutyön lähtökohtana.

Kilpailija-analyysit

Ketkä ovat tärkeimmät kilpailijasi digitaalisessa ympäristössä ja mitä he tekevät saavuttaakseen johtavan asemansa? Kilpailija-analyysin avulla pääset kurkistamaan kulissien taakse. Saat mm. tietoa kilpailijoiden käyttämistä avainsanoista, ilmoitusten sisällöistä ja laskeutumissivujen rakenteesta.

Avainsanatutkimus

Avainsana-analyysin avulla saat tarkan käsityksen siitä, mitä potentiaaliset asiakkaat syöttävät Googlen tai Bingin hakukenttään kun etsivät yrityksesi kaltaisia palveluja. Hyvin usein käy niin, että omiin oletuksiin perustuvat avainsanat eivät olekaan niitä käytetyimpiä ja tehokkaimpia. Tutkimuksen avulla voit parantaa yrityksesi kotisivun hakukonenäkyvyyttä, tehostaa sisällöntuotantoa ja nostaa SEM-kampanjoiden tehoa.

Markkinoiden volyymin tutkiminen

Tämä tutkimus sopii tilanteisiin, joissa olet esim. suunnittelemassa toiminnan laajentamista ulkomaille. Tarkkailemalla samankaltaisten tuotteiden tai palveluiden Google -hakuja halutulla alueella, saadaan vertailukelpoista dataa kysynnästä yritystäsi kiinnostavalla seudulla.

Mittaaminen ja raportointi

Ovatko markkinointitoimenpiteet olleet kustannustehokkaita vai olisiko niissä parantamisen varaa? Monipuolisten analytiikka-työkalujen avulla pidämme yrityksesi ajan tasalla ja parannamme toimenpiteiden tehokkuutta vuoden jokaisena päivänä. Tarvittaessa raportit voidaan automatisoida. Kysy lisää tutkimuksista Arturilta tai Maitilta!

Kysyttävää?
Lähetä viesti tai
jätä soittopyyntö