Hakukoneoptimointi

Jos yritystä ei löydy Googlesta, niin onko sitä olemassakaan? Autamme suunnittelemaan tehokkaan hakukoneoptimoinnin strategian ja jalkauttamaan sen alan parhaimpia käytäntöjä hyödyntäen.

Ensimmäiset konkreettiset tulokset näkyvät yleensä 3 — 6 kk päästä. Aktiivisella sisällöntuotannolla on tässä kontekstissa erittäin tärkeä rooli.

Se on myös luonteva tapa viljellä tärkeimpiä avainsanoja. Työn pohjaksi kannattaakin aina tehdä avainsanatutkimus, jolla selvitetään paitsi suosituimpia, myös kilpailijoiden käyttämiä avainsanoja.

Lyhyellä aikavälillä hakukoneoptimointi ei tuo sivustolle merkittävää liikennettä. Ja jos yrityksesi tavoitteena on saada mahdollisimman laaja peitto heti, on järkevämpää tarttua taktisempiin työkaluihin, kuten esim. displaymainonta (GND), hakukonemainonta (SEM) tai some-mainonta (SMM).

Hakukoneoptimointi kannattaa ja pitkällä aikavälillä nostaa merkittävästi sivustosi kävijäliikennettä. Onnistuminen vaatii kuitenkin koko tiimiltä tiettyjen perussääntöjen noudattamista, jatkuvaa ja laadukasta sisällöntuotantoa sekä verkkosivuston teknisen puolen parannuksia. Tarvitsetko sparrausta? Kysy lisää asiantuntijoiltamme.

Zero position -tulokset

Sijoittuminen hakutulosten 1. sijalle ei olekaan enää välttämättä se halutuin tavoite. Googlen uusi hakutoiminto tuo tulosteen kärkeen ns. nopeat vastaukset, jotka tunnetaan myös nimellä Zero position. Nopeat tulokset näkyvät käyttäjille hakutulosten yläpuolella listana tai taulukkona. Parasta on se, että sivusi voi päästää nopeisiin tuloksiin sivuston rating -arviosta huolimatta — kunhan noudatat tiettyjä sääntöjä ja toimintamalleja.   

Avainsana-analyysi

Miten potentiaaliset asiakkaat etsivät yrityksesi kaltaisia toimijoita ja mitä avainsanoja kilpailijasi käyttävät orgaanisen ja maksullisen liikenteen puolella? Avainsanatutkimuksen avulla parannat kotisivusi näkyvyyttä hyödyntämällä suosituimpia avainsanoja sisällöntuotannossa, tuotteiden ja palveluiden kuvauksissa sekä meta- ja alt-kuvausten tuottamisessa.

SEO-auditointi

SEO-auditoinnin avulla saat kattavan käsityksen siitä, mitkä sivustosi elementit ja sisältökokonaisuudet tarvitsevat pikaista parannusta. Analyysi ottaa kantaa niin teknisen puolen seikkoihin, kuin myös laajemmin kotisivusi sisältöihin. Esim. saat sen avulla selville, kuinka sujuvaa on verkkosivustosi koodi, millä sivuilla tarvitaan lisää "tekstimassaa" ja missä kohtaa sivustoa puuttuvat tärkeät hakusanat sekä kuvien alt-kuvaukset.

Perusoptimointi

Perusoptimoinnilla sivustosi löytyy helposti yrityksen omalla nimellä ja myös tietyillä hakusanoilla. Teemme tarvittavat perustason optimoinnin toimenpiteet osana uuden sivuston julkaisua. Perusoptimointi ei ole toimenpiteenä raskas ja käsittää mm. seuraavat toimet: meta-otsikkojen ja alt-tekstien lisäykset, kuvien optimointi sekä sivuston lisääminen Google Index -kantaan. Voimme tehdä optimoinnin joko osana sisältöjen syöttöä tai erillisenä toimenpiteenä.

Kuvien optimointi

Google suosii nopeasti latautuvia verkkosivustoja, ja kuvien koko on tyypillisesti "se" merkittävin nopeuteen vaikuttava tekijä. Käymme yrityksesi sivut läpi ja optimoidaan kuvat niin, että ne ovat kevyitä ja nopeasti latautuvia — ilman että niiden laatu kärsii. Samalla kuvat nimetään Googlen suosimalla tavalla ja lisätään niihin alt-kuvaukset.

Koulutukset ja työpajat

Ilman asianmukaisia malleja hyvinkin suunniteltu sivusto muuttuu ajan myötä raskaaksi ja rikkinäiseksi. Tarjoamme sivustojen ylläpidosta ja sisällön tuotannosta vastaaville henkilöille eri tasoisia ja laajuisia koulutuksia. Suosittuja aiheita mm. ovat avainsana-analyysin hyödyntäminen osana sisällöntuotantoa ja kuvien SEO-optimointi.

SEO-optimointi jatkuvana toimenpiteenä

Jatkuvana toimenpiteenä optimointi tarkoittaa sivuston kehittämistä kolmella eri rintamaalla, jotka ovat: teknisen puolen kehittäminen hyödyntämällä SEO-auditoinnin työkaluja, sisältöjen päivittäminen sekä jatkuvaa sisällöntuotanto. Autamme mielellämme kaikilla mainituilla osa-alueilla. Tarvitsetko sparrausta? Kysy lisää tiimiltämme.

Kysyttävää?
Lähetä viesti tai
jätä soittopyyntö