Työmme

SimplyCow sovelluksen ilmeen ja ulkoasun suunnittelu

Asiakas
Mtech Digital Solutions
Toimiala
Maatalouden tutkimus ja kehitys
Roolimme projektissa
UX/UI
Luova suunnittelu
Tekijät

Mait Lukka, Project Lead

Slava Solovyev, UX/UI

Projektista

Quba on kehittänyt SimplyCow :lle visuaalisen ilmeen sekä sovelluksen käyttöliittymän ulkoasun, mukaan lukien graafisen ohjeen sekä käyttöliittymän ”työkalupakin” (UI Kit). Uusi brändi-identiteetti koostuu kattavasta visuaalisten materiaalien kokonaisuudesta, johon mm. sisältyy sovelluksen tunnus, typografia, ikonografia sekä väripaletti.

Teimme tiivistä yhteistyötä Mtechin johtavan asiantuntijan Juho Kyyntäjän ja hänen tiiminsä kanssa. Lähdimme edistämään kokonaisuutta visuaalisen ilmeen suunnittelusta. Asiakkaan toiveena oli, että tunnuksessa ei saisi näkyä lehmää. Ei ainakaan konkreettisesti eläintä esittävänä kuvana tai symbolina.

Tunnuksen idea

Otimme tunnuksen idean pohjaksi lehmän turkista tutun kuvion, johon lisättiin nousutrendissä olevan diagrammin. Näin syntyi helposti tunnistettava visuaalinen kokonaisuus, joka tuo mieleen kasvua ja vaurautta. Tunnukset pyöristetyt muodot luovat mielikuvan helposti lähestyttävästä ja käyttäjäystävällisestä tuotteesta.

Mtechin kilpailijat tyypillisesti käyttävät kehittämissään tuotteissaan eläimiä esittäviä kuvakkeita. SimplyCow:n uusi logo kiertää hienovaraisesti tämän sapluunan ja tuo mielikuvan eläintenhoidosta abstraktisemmalla tasolla. Mutta silti tunnistettavana.

Logon tekstiosassa on hyödynnetty Sans Serif tyyppistä kirjasinta, joka tuo koko tunnukselle modernin ulkonäön. Käytimme tähän tarkoitukseen Indian Type Foundry ja Jonny Pinhorn kehittämää Poppins -fonttia.

Sovelluksen UX / UI -suunnittelu

Sovelluksen UX / UI -suunnittelu kävi läpi useita kehitysvaiheita, joista ensimmäisenä oli laajan ja monia potentiaalisen asiakkaan tarpeita huomioivan polun suunnittelu. Tähän tarkoitukseen käytimme Miroa. Miro on monipuolinen alusta, joka mahdollista eri tiimin jäsenten samanaikaisen työskentelyn verkon välityksellä. Sovellus sopii erinomaisesti mm. prosessien ja kampanjoiden suunnitteluun sekä work shoppien järjestelyyn.

Seuraavaksi loimme sovelluksen prototyypin käyttäen Adobe XD :ta. Näin asiakas pääsi testaamaan uutta visuaalisuutta simuloidussa ympäristössä käyttäen omia älypuhelimia. Valmiiksi luodut ”käsikirjoitukset”, joita tiimin jäsenet kävivät läpi, auttoivat paikallistamaan parannusta vaativia kehityskohteita.

Yhtenä suunnittelulähtökohtana oli se, että sovelluksen ulkoasu on toisaalta helposti lähestyttävä ja toisaalta ammattimainen. Käytimme pohjavärinä vaaleita sävyjä, jotta kontrasti tärkeiden elementtien kanssa olisi mahdollisimman korkea. Selkeät ja kontrastoivat ikonit ovat suunniteltu vaivatonta luettavuutta ja tunnistettavuutta silmällä pitäen.

Sovelluksen fonttina on käytetty Roboto -kirjasinta, joka on suunniteltu nimenomaan sovelluksia varten. Poppins -fontin käyttöä on jatkettu logon lisäksi koskemaan sovelluksen avainlukuja.

No items found.
Mitä asiakkaat sanovat meistä

Muut työt

Kauppakeskus Pasaati 2025

Kauppakeskus Pasaatin ilmeen uudistus
Yritysilme
Luova suunnittelu
Markkinointimateriaalit
Brändiohjeisto

Fysioline

Brändi-ilmeen ja verkkosivuston uudistus
Yritysilme
Web Design
Wordpress
Brändiohjeisto
Markkinointimateriaalit

Integrify

Verkkosivuston uudistus
Verkkosivujen kehitys
Webflow

Asianajotoimisto Merilampi

Verkkosivuston uudistus
Web Design
Verkkosivujen kehitys
Webflow

MFKA-Kustannus Oy

MAOL2:n verkkosivun ilmeen suunnittelu ja tekninen toteutus
Luova suunnittelu
Web Design
Verkkosivujen kehitys
Webflow

Kluuvi

Kansainvälisen markkinoinnin kampanja
SEM
Markkinointi

Huutokauppa Helander

Visuaalisen ilmeen päivittäminen ja verkkosivu-uudistus
Luova suunnittelu
Web Design
Verkkosivujen kehitys
Wordpress

MAX Siivouspalvelut Oy

Timantinkovaa kokemusta
Yritysilme
Markkinointi
Web Design
Verkkosivujen kehitys
Webflow

Lahden-seutu – Lahti Region Oy

Visit Lahti. Tuo veden kielelle.
Markkinointi
SEM
Web Design
Verkkosivujen kehitys
Webflow

Lahden-seutu – Lahti Region Oy

Etätyön uudet maisemat. Lähellä.
Luova suunnittelu
Markkinointi

Aseman Lapset

Verkkosivu-uudistus ja ilmeen päivittäminen
Web Design
Verkkosivujen kehitys
Luova suunnittelu
Markkinointi

Mtech Digital Solutions

SimplyCow sovelluksen ilmeen ja ulkoasun suunnittelu
UX/UI
Luova suunnittelu

Kauppakeskus Lundi

Visuaalisen ilmeen päivittäminen ja verkkosivu-uudistus
Markkinointi
Luova suunnittelu
Web Design
Verkkosivujen kehitys
Webflow

Kamppi

Floors Festival
Luova suunnittelu
Markkinointi
Markkinointimateriaalit