Visit Lahti. Tuo veden kielelle.

Asiakas
Lahden-seutu – Lahti Region Oy
Projektihallinta
Mait Lukka
Työt
Kampanja
Kuvaukset
Markkinointi
Verkkosivut

Visit Lahti. Tuo veden kielelle on Lahden seudun kesällä 2020 lanseeraama ruokamatkailun konsepti. Vastasimme konseptin ja pääviestien määrittelystä sekä lanseerauskampanjan suunnittelusta ja toteutuksesta. Kokonaisuuteen lisäksi kuuluivat sisällöntuotanto, kampanjasivuston toteutus sekä valo- ja videokuvaukset.

Lue lisää projektista

Visit Lahti. Tuo veden kielelle on Lahden seudun kesällä 2020 lanseeraama ruokamatkailun konsepti. Vastasimme konseptin ja pääviestien määrittelystä sekä lanseerauskampanjan suunnittelusta ja toteutuksesta. Kokonaisuuteen lisäksi kuuluivat sisällöntuotanto, kampanjasivuston toteutus sekä valo- ja videokuvaukset.

Visit Lahti. Tuo veden kielelle on Lahden seudun kesällä 2020 lanseeraama ruokamatkailun konsepti. Vastasimme konseptin ja pääviestien määrittelystä sekä lanseerauskampanjan suunnittelusta ja toteutuksesta. Kokonaisuuteen lisäksi kuuluivat sisällöntuotanto, kampanjasivuston toteutus sekä valo- ja videokuvaukset.

Määrittelytyö

Vesi on tärkeä osa Lahden seudun brändin identiteettiä. Siksi halusimme sen näkyvän ruokamatkailukonseptin pääsloganin tasolla.

Suunnittelun tuloksena syntynyt Visit Lahti. Tuo veden kielelle -slogan, joka sisältää lupauksen paikallisten makujen herkullisuudesta sekä perustuu yksinkertaiseen tosiasiaan: joka viides suomalainen juo päivittäin lahtelaista vettä.

Määrittelytyön kenties tärkein oivalluksemme oli, ettei pelkkä ruokapaikkojen ja tuottajien listaaminen riitä vaan erottuvan, kiinnostavan ja omaperäisen sisällön aikaansaamiseksi tarvitaan aitoja tarinoita ja niiden taustalla vaikuttavia persoonia.

Persoonat peliin

Mikä tekee päijäthämäläisestä keittiöstä ainutlaatuisen? Paikallisesti tuotetut puhtaat raaka-aineet ja ruokalajit sekä ennen kaikkea niiden taustalla vaikuttavat persoonat.

Kävimme yli kymmenen päivää kestävän tuotantomatkan aikana kuvaamassa ja haastattelemassa n. 30 Lahden seudun yrittäjää.

Matkan tuloksena syntyneet materiaalit muodostivat ainutlaatuisen sisältöpohjan tulevaa verkkosivustoa ja kampanjaa varten.

Taste of Visit Lahti

Taste of Visit Lahti -kampanjasivusto toteutettiin Webflow -alustalla. Yritystarinoiden lisäksi sivusto sisälsi paljon matkan suunnittelun kannalta tärkeätä tietoa, kuten vinkit, reseptit ja erilaiset valmiit reitit.

Sivuston mobiiliversion käyttäjäystävällisyyttä parannettiin mm. lisäämällä sovellustyyppinen navigaatiopaneeli sekä reittien horisontaalinen skrollaustoiminto.

Asiakas

Lahden seutu –Lahti Region Oy

Asiakkuusjohtaja

Mait Lukka

Luova johtaja

Artur Kukov

Projektijohtaja

Pia Nordström

Konsepti

Mait Lukka, Artur Kukov, Pia Nordström, Jukka Illikainen, Slava Solovyev

Verkkosivutoteutus

Slava Solovyev

Video- ja valokuvausten tuottaja

Pia Nordström

Kuvaaja

Juuso Santala

Videokuvaaja

Teemu Haataja

Palaa portfolio näkymään
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.

Muut caset