Yritysten visuaaliset ilmeet

Luomme mieleenpainuvia ilmeitä ja teemme sen hyvällä maulla. Saat käyttöösi kokonaisvaltaisen visuaalisen identiteetin, joka heijastaa brändisi arvot ja lupauksen.

Muotoilu lähtee liikkeelle logon suunnittelusta, minkä jälkeen siirrymme määrittelemään tulevan visuaalisen ilmeen värit, fontit, kuvamaailma sekä muut graafiset elementit.

Työn päätteeksi saat kattavan graafisen ohjeen, jonka avulla uusi tai päivitetty identiteetti pysyy ehjänä ja tunnistettavana organisaation kaikilla tasoilla.

Ilmeen pohjalta suunnitellaan myös muut visuaaliset aineistot ja markkinoitimateriaalit, kuten käyntikortit, esitysten pohjat, esitteet, roll upit, teippaukset, työvaatteet jne.

Kilpailija-analyysi ja benchmarkit

Ennen suunnittelutyön käynnistämistä tutkimme kilpailijoita ja haemme benchmarkkeja. Tämän vaiheen ansiosta vältytään toimialalle tyypillisiltä kliseiltä ja varmistetaan, että lopputulos on erottuva ja katseen vangitseva. Lue lisää täällä.

Logon suunnittelu

Seuraavaksi siirrymme suunnittelemaan yrityksen tunnusta eli logoa. Paras tulos saadaan aikaiseksi, kun tunnuksen pohjaksi luodaan yllättävä oivallus tai muu luova idea. Teemme työpajojen pohjalta  2 — 3 eri versiota tulevasta tunnuksesta, joista yksi valitaan finaaliin ja hiotaan timantiksi.  

Värien määrittely

Tässä vaiheessa määritellään pääväri ja luodaan sen ympärille sopiva väripaletti. Värit ilmaistaan PMS (printti, pakkaukset, tuotteet), CMYK (printti) sekä RGB / HEX (digi) -järjestelmien koodeina. Näin varmistetaan että jokaista käyttötarkoitusta varten on määritelty siihen soveltuva väriavaruusarvo.

Typografia

Fontti on tärkeä osa visuaalista identiteettiä tunnuksen, ikonografian ja värien rinnalla. Suosittelemme maksullisten fonttien käyttöä, siitäkin huolimatta että maksuttomalla puolella on runsaasti moderneja vaihtoehtoja. Lue lisää kansainvälisen brändin typografiasta täällä.

Ikonografia

Ikonit ovat kiinteä osa nykypäivän graafista ilmeitä. Suunnittelemme ja tarvittaessa kuvitamne brändisi käyttöön ainutlaatuisen ikonikirjaston, joka täydentää yrityksesi visuaalista identiteettiä.

Graafinen ohje

Ohje voidaan toteuttaa pdf. -esityksen, painoesitteen tai verkon yli toimivan Figma -ratkaisun muodossa. Jälkimmäinen on hyvä siitä, että itse ohje sekä logot ja muut visuaaliset elementit ovat kaiken aikaa käden ulottuvilla.

Muut materiaalit

Kun ilmeen suunnittelu on valmis, voidaan siirtyä suunnittelemaan muita materiaaleja, kuten esim. lomakkeita, pakkauksia, käyntikortteja, esitysten pohjia jne. Tarvitsetko sparrausta seuraavien askelmerkkien suunnittelussa. Kysy ammattilaisiltamme.

Kysyttävää?
Lähetä viesti tai
jätä soittopyyntö