Yritysilmeiden päivitykset

Trendit tulevat ja menevät, arvot ja strategiat muuttuvat, ja minkä tahansa yrityksen kohdalla visuaalisen identiteetin päivitys tulee ennen pitkää ajankohtaiseksi. Yleensä puhutaan 5 – 7 vuoden sykleistä.

Kaikkea ei välttämättä tarvitse jyrätä maan tasolle. Suosittelemme ennen työn käynnistämistä työpajaa, jossa käydään läpi tilanne kokonaisuudessaan ja määritellään ne elementit, joille voidaan antaa uusi elämä.

Päivitystä lähdetään viemään eteenpäin työpajan tuloksena syntyneen suunnitelman pohjalta. Jokaiselle vaiheelle määritellään oma aikataulu ja check -palaverit.  

Kun pääelementtien päivitys on valmis, siirrytään POS (Point of sale) ja muiden materiaalien tuotantoihin priorisoimalla kiireellisimmät. Kysy asiantuntijoiltamme, niin autamme suunnittelemaan seuraavat askelmerkit.

Kevyt freesaus vai kokonaisvaltainen päivitys?

Lähtökohtana on, että brändin tunnistettavuus ei saisi kärsiä muutoksen myötä ja päivitys itsessään olisi luonteeltaan sellainen, että brändille syntyisi sen myötä lisäarvoa. Tilanne on hieman toinen, jos muutoksen taustalla on fuusio tai muu yritysjärjestely. Pyrimme joka tapauksessa löytämään ”sen ainoan oikean” ratkaisun.  

Logo, värit ja fontit

Päivityksen ensivaiheessa keskitymme yrityksen tunnuksen uudistamiseen, minkä jälkeen otetaan kantaa väreihin, fontteihin, kuvituksiin, ikonografiaan ja mihin visuaalisiin elementteihin. Seuraavassa vaiheessa luodaan mock up:it ja visuaaliset mallit markkinointimateriaaleista, esim. ilmoituksista, bannereista, hintalapuista, opasteista jne.  

Verkkosivujen päivitys

Päivitämme halutessasi samalla myös brändisi verkkosivusto, minkä ansiosta uusi ilme pääsee täysiin oikeuksiinsa. Rakennamme moderneja ja hurmaavia toteutuksia Webflow ja Wordpress -alustoilla. Lue lisää verkkosivu-uudistuksista täällä.

Materiaalien päivitykset

Kun visuaalisen identiteetin päivitys on valmis, siirrymme päivittämään yrityksesi muita materiaaleja. Aineistotuotannot priorisoidaan niin, että ensin valmistuvat akuuteimmat. Kerro, jos voimme olla avuksi seuraavien askelmerkkien suunnittelussa ja kustannusarvion tekemisessä.

Kysyttävää?
Lähetä viesti tai
jätä soittopyyntö