Uutiskirjeet ja automaatiot

Uutiskirjeiden merkitystä B2B:n ja etenkin verkkokauppojen puolella on vaikea ylimitoittaa. Vuonna 2022 Hubspotin toteuttaman tutkimuksen mukaan uutiskirjemarkkinoinnin tärkeimmiksi strategioiksi ovat nousseet asiakasryhmien segmentointi, viestien personointi sekä kampanjoiden automatisointi.

Edellä mainittujen osa-alueiden lisäksi autamme asiakkaitamme puhuttelevien sisältöjen suunnittelussa ja visualisoinnissa.

Tarjoamme tarvittaessa koulutuksia ja järjestämme työpajoja, joiden avulla yrityksesi markkinoinnin tiimi pääsee itsenäisesti suunnittelemaan sisältöjä ja toteuttamaan laajempiakin kampanjakokonaisuuksia. Autamme lisäksi tavoittamaan kansainvälisiä asiakkaita ruotsin, viron, latvian, englannin tai venäjän kielellä.

Meillä on erittäin laaja kokemus Campaign Monitor ja MailChimp -alustoista. Muutkin Suomessa suositut järjestelmät ovat meille enemmän tai vähemmän tuttuja.

Uutiskirjestrategia

Uutiskirjestrategia mm. ottaa kantaa uutiskirjeiden rooliin osana myynnin ja markkinoinnin prosesseja, asiakaspolun suunnitteluun, resurssointiin, roolijakoon, segmentointiin, automaatioon, viestien tiheyteen ja budjetteihin. Autamme mielellämme strategian suunnittelussa ja jalkautuksessa.

Käyttöönotto ja integrointi

Jos yritykselläsi ei ole vielä käytössä uutiskirjejärjestelmää, autamme sen valinnassa ja käyttöönotossa. Meille rakkaita alustoja ovat yllä mainitut Campaign Monitor ja MailChimp. Kun alustan valinta on tehty, autamme integroimaan valittu järjestelmä osaksi nykyistä tai tulevaa brändisi verkkosivustoa huomioiden segmentoinnin vaatimukset ja tavoitteet.

Käyttöliittymän visualisointi

Uutiskirjeiden pohjia voi olla useampi kuin yksi. Kun eri pohjien määrä on tiedossa, suunnitellaan jokaista käyttötarkoitusta varten oma template hyödyntäen brändisi värejä, fontteja ja muita graafisia elementtejä.

Sisältökalenteri

Sisältökalenteri toimii suuntaa näyttävänä majakkana ja tekee päivitystoiminnasta johdonmukaisen ja ennustettavan. Kalenteri suunnitellaan 1 – 3 kuukaudeksi eteenpäin ja sen ansiosta tiimin jokainen jäsen tietää etukäteen tulevien viikkojen aineisto- ja sisältötarpeet. Kerro, jos voimme olla avuksi sisältökalenterin suunnittellussa.

Uutiskirjetuotannot

Mikäli yrityksesi henkilöresurssit eivät riitä, tarjoamme uutiskirjetuotannot ulkoistettuna palveluna suomen, viron, englannin, ruotsin ja venäjän kielellä. Ennen tuotannon käynnistämistä määritellään tarkasti yhteistyön sisältö, tavoitteet ja raamit. Näin varmistetaan, että pääset asetettuihin maaleihin suorinta ja tehokkainta reittiä.

Automaatiot

Automaatioiden avulla nostat sivustosi konversiota, tavoitat  ostospolulta poistuneet asiakkaat, segmentoit helposti uutiskirjeiden tilaajat ja automatisoit kätevästi monet muut aikaa vievät prosessit. Kerromme mielellämme lisää ja autamme automaatioiden suunnittelussa ja toteutuksessa.

Kysyttävää?
Lähetä viesti tai
jätä soittopyyntö