Konversio-optimointi

Jos saat maksullista liikennettä sivustollesi, mutta vain murto-osa siitä muuttuu asiakkaiksi, on mitä todennäköisemmin sivuston ostospolussa merkittäviä puutteita.

Konversio-optimointi on työkalu, jonka avulla parannetaan asiakkaan polkua tarkastelemalla kriittisesti laskeutumissivun eri kokonaisuuksia sekä myyntisuppilon eri vaiheita.

Parannusten ansiosta maksat klikkauksista vähemmän ja saat parempia tuloksia – etkä menetä potentiaalisia asiakkaita.

Voimme hoitaa toimeksiannon kokonaisuuteena tai toimittaa parannusehdotuksemme yrityksesi sivuston ylläpidosta vastaavalle taholle. Jos sinulla on kysyttävää, niin ole yhteydessä ammattilaisiimme.

Konversio-analyysi

Konversio-optimoinnin näkökulmasta on tärkeä selvittää, miksi käyttäjä keskeyttää istunnon. Syitä voi olla monia aina copytekstin laadusta teknisen puolen ongelmiin. Syy ei välttämättä löydy heti. Saamme kuitenkin tutkimuksen avulla todennäköisimmät ongelmat esille.

Konversio-
optimointi

Taustalla voi olla niinkin pieni tekijä kuin aikaa vievää yhteydenottolomake tai CTA -painikkeen vääränlainen sijainti. Joskus sivusto ei vaan herätä luottamusta tai suppilon näkökulmasta tärkeä toiminnallisuus ei toimi oikein tietyissä selaimissa. Lopullinen syy selviää testaamalla ja muutokset näkyvät yleensä muutaman päivän viiveellä siitä, kun kunkin parannus on tehty.

Kilpailijoiden tutkiminen

Voimme tarvittaessa tutkia kilpailijoiden laskeutumissivut ja poimia työn pohjaksi parhaimmat käytännöt. Kerro, jos voimme olla avuksi ja esim. sparrata askelmerkkien suunnittelussa.

Kysyttävää?
Lähetä viesti tai
jätä soittopyyntö