18.07.17

Suomi ei markkinoi matkailukohteitaan Virossa, mutta virolaiset silti osaavat Linnanmäelle ja Ikeaan

Posted by Mait Lukka

Joskus vaan liian lähellä olevat asiat jäävät vaille ansaittua huomiota. Virolaiset kuuluvat eniten Suomeen matkustavien kansakuntien joukkoon ja suuri osa heistä saapuu Suomeen juuri lomailemaan.

Eilen oli ilo huomata, miten pitkäjänteinen työmme Virossa näkyy virolaisten matkailijoiden suosikkikohteissa.

Ylen haastatteleman Tallinkin Rene-Karl Armin mukaan, “virolaiset käyvät Suomessa mieluiten kesällä, kesäkuusta elokuuhun, ja kaikkein suosituimmat käyntikohteet ovat tietenkin Linnanmäen huvipuisto ja Ikean huonekaluliikkeet”.

Monet yritykset ovat kääntäneet katseensa kohti Viron markkinoita venäläisten matkailun laskusuhdanteen myötä. Ja se tuotti tulosta! Vaikka venäläisten matkailjamäärät ovat taas hyvässä kasvussa, on Viron markkinoilta löytynyt uutta potentiaalia ja sen hyödyntämistä olisi syytä jatkaa.

Mikäli olet jo pohtinut virolaisten matkailijoiden tavoittamista, niin älä epäröi ja käy toimiin! Tarvittaessa autamme sinua virolaisia puhuttelevan konseptin ja sisällön kanssa, valitsemaan sopivat markkinointikanavat ja käynnistämään markkinointitoimet!

Lue Ylen juttu Virolaiset osaavat Linnanmäelle ja Ikeaan – Suomi ei markkinoi matkailukohteitaan Virossa täällä

Nämäkin saattavat kiinnostaa

Miltä brändisi näyttäisi kiinaksi?

Miltä brändisi näyttäisi kiinaksi?

Etabloituminen Kiinan markkinoille on tunnetusti oma lukunsa ja vaatii tekijöiltä kärsivällisyyttä, avarakatseisuutta ja ennen kaikkea innostusta uusien asioiden oppimiseen. Tässä jutussa käymme läpi, mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon, kun lokalisoit brändiä Kiinan kieli- ja kulttuuriympäristöön.

read more
Entäs mahdollisuudet?

Entäs mahdollisuudet?

Kiinalainen kriisiä tarkoittava sana (危機) koostuu kahdesta merkistä, joista toinen tarkoittaa ’vaaraa’ ja toinen ’mahdollisuutta’. Vaarat ovat kaikkien tiedossa. Nyt puhutaan mahdollisuuksista.

read more