Vaikuttajayhteistyö

Hyvin suunniteltuna vaikuttajayhteistyö tuo erinomaisia tuloksia — myös silloin, kun tarvitset imagollisen näkyvyyden rinnalle käsinkosketeltavia tuloksia.

Onnistumisen kannalta on tärkeä, että valitset brändisi näkökulmasta juuri sopivat vaikuttajat ja asetat yhteistyölle konkreettiset tavoitteet. Ennen yhteistyön käynnistämistä on aina hyvä varmistaa, että short listalle päässeiden vaikuttajien fanit ovat oikeita ihmisiä ja heidän maantieteellinen sijaintinsa on relevantti brändisi kannalta.

Toisin sanoen, pienimuotoinen tutkimus on aina hyvä tehdä ennen nimen laittamista sopimuspaperiin, ja auttamme sen tekemisessä mielellämme.

Yhtenäisellä viestillä ja oikealla tulokulmalla on tärkeä rooli mielikuvien rakentamisessa. Siksi yhteistyön pohjaksi luodaan perusteellinen briifi, joka määrittelee kampanjasi näkökulmasta oleelliset elementit, kuten pääviestit, #tägit, linkit, promot, mahdolliset ehdot yms.

Kampanjan tehokkuutta voi ja pitää mitata — ja siihen meillä on monipuoliset työkalut.

Quban vaikuttaja-verkostosta löydät sopivia vaikuttaja-persoonia Suomesta, Virosta sekä Baltian maista. Kerro, jos voimme olla avuksi vaikuttajapohjaisen kampanjan suunnittelussa ja/tai toteutuksessa.

Vaikuttajien valinnat

Lähdemme kartoittamaan sopivia henkilöitä pitämällä silmällä kampanjan budjettia, tavoitteita ja ennen kaikkea sen kohderyhmää. Varmistamme aina sopimuksen sisällön ja määritellään yhdessä vaikuttajan kanssa brändisi tavoitteet ja muut ehdot, kuten tone of voice, no-no -aiheet ja arvot.

Vaikuttajamatkat

Olemme vuosien varrella järjestäneet lukuisia vaikuttajamatkoja. Tyypillisesti vastaamme projektin kokonaisvaltaisesta läpiviennistä, joka käsittää vaikuttajien valinnat, reitin / kampanjan suunnittelun, yhteydenotot muihin mahdollisiin kumppaneihin, matkan koordinoinnin paikan päällä, raportoinnin ja aineistojen toimitukset.

Raportointi ja tulokset

Vaikuttajayhteistyölle on aina asetettava konkreettiset tavoitteet oli sitten kyseessä yrityksesi sivuston kävijäliikenteen kasvu, sovelluksen latausten määrä tai muu mittavissa oleva seikka. Varmistamme, että oman analytiikan tulosten lisäksi saat vaikuttajilta yksityiskohtaiset raportit, joiden avulla voit mitata kampanjan hyötysuhdetta ja tehokuutta.

Integrointi osaksi muita toimenpiteitä

Hyvin usein eri tiimeissä tehdyt toimenpiteet jäävät toisistaan irrallisiksi. Autamme tuomaan vaikuttajien kanssa toteutetun kampanjan osaksi markkinointisuunnitelman kokonaisuutta. Heräsikö kysyttävää? Kysy asiantuntijoiltamme, autamme mielellämme!

Kysyttävää?
Lähetä viesti tai
jätä soittopyyntö