Sosiaalisen median kanavien ylläpito

Tarvitsetko luovaa näkemystä ja uusia välineitä sosiaalisen median kanavien pyörittämiseen? Autamme yrityksiä onnistumaan sosiaalisissa medioissa panostamalla sisällön laatuun, visuaalisuuteen sekä eri alustojen monipuoliseen käyttöön.

Ylläpitokustannusten suuruuteen vaikuttaa mm. päivitysten tiheys, sisältöjen laajuus ja muoto. Yleensä puhutaan 3 — 5 julkaisusta viikossa. Kannattaa kuitenkin muistaa, että päivitysten laadulla on huomattavasti isompi merkitys kuin niiden määrällä — merkitykselliset ja hyödylliset sisällöt saavat osakseen huomattavasti enemmän käyttäjien huomiota.

Jos brändilläsi on käytössä useita eri kanavia, mietimme valmiiksi, miten sisältöjä voidaan hyödyntää eri alustoilla mahdollisimman tehokkaasti. Muista varata päivitysten edistämiseen erillinen budjetti, sillä vain 3 — 5% yhteisöjen faneista näkevät orgaanisesti kanavassa julkaistavat päivitykset. Hoidamme sisältöjen buustaukset ja kommenttien moderointi osana päivitys- ja ylläpitotoimintaa.

Tärkeimmät käyttämämme kanavat ovat Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, WeChat, TikTok ja Vkontakte. Ylläpidämme brändien some-tilejä suomen, viron, venäjän, englannin, ruotsin ja kiinan kielellä. Kysy lisää asiantuntijoiltamme!

Tavoitteet

Ennen päivitystoiminnan käynnistämistä käydään yhdessä läpi brändisi sosiaalisille medioille asetetut tavoitteet ja sovitaan yhdessä mm. seuraavista asioista: päivitysten tiheys, äänensävy, brändin arvot, kanavat jne.

Sisältökalenteri

Sisältökalenteri on tiimimme yksi tärkeimmistä työvälineistä. Sen avulla jokainen mukana oleva asiantuntija tietää etukäteen, mitä aineistoja milloinkin tarvitaan. Tyypillisesti kalenteria suunnitellaan 1 – 3 kk eteenpäin. Kalenteria voidaan tarpeen vaatiessa helposti täydentää tai muuttaa.

Aineistot ja animaatiot

Julkaisuissa käytettävät kuvat, bannerit, animaatiot ja muut mahdolliset aineistot valmistellaan sisältökalenterin pohjalta etukäteen. Noudatamme tuotannoissa brändin graafisia ohjeita — näin aineistot pysyvät tunnistettavina ja yhdenmukaisina kautta linjan. Jos brändilläsi ei ole graafista ohjetta, niin teemme sen mielellämme.

Kuva- ja videotuotannot

Kuva- ja videotuotannot ovat tärkeä osa luovaa ja erottuvaa sometuotantoa. Jos brändilläsi on omia valmiita aineistoja, voidaan tämä vaihe jättää kokonaan tai osittain pois. Tyypillisesti käymme kuvaamassa asiakkaan luona kerran 1 – 2 kuukaudessa. Toki tahti voi olla harvempi tai päin vastoin – tiheämpi.

Buustaukset

Tavallisesti hoidamme sisältöjen buustaukset osana ylläpitotoimintaa. Buustattavat aineistot ja niihin käytettävät rahalliset panostukset merkitään etukäteen sisältökalenteriin.

Moderointi

Ennen ylläpidon käynnistämistä sovitaan etukäteen moderoinnin rooleista, malleista ja periaatteista. Voimme tarvittaessa hoitaa moderoinnin 24/7 -periaatteella.

Raportointi

Jokaisen sovitun ajanjakson päätteeksi valmistamme yksityiskohtaiset raportit, joiden sivuilta käy selkeästi ilmi, mitä toimenpiteitä olemme tehneet ja mitä tuloksia olemme näillä saavuttaneet. Raporttien sisällöt avataan tavallisesti erillisen purkupalaverin yhteydessä – näin varmistetaan, että mikään tärkeä yksityiskohta ei jää huomaamatta.

Kysyttävää?
Lähetä viesti tai
jätä soittopyyntö