Sosiaalisen median kanavien ylläpito

Tarvitsetko luovaa näkemystä ja uusia välineitä sosiaalisen median kanavien pyörittämiseen? Autamme yrityksiä onnistumaan sosiaalisissa medioissa panostamalla sisällön laatuun, visuaalisuuteen sekä eri alustojen monipuoliseen käyttöön. 

Ylläpitokustannuksen suuruuteen vaikuttaa mm. päivitysten tiheys ja sisältöjen laajuus. Yleensä puhutaan 3 — 5 postausta viikossa. Kannattaa  kuitenkin muistaa, että päivitysten laadulla on huomattavasti isompi merkitys kuin niiden määrällä — merkitykselliset ja hyödylliset sisällöt saavat osakseen huomattavasti enemmän käyttäjien huomiota. 

Jos brändilläsi on useita eri kanavia käytössä, kannattaa miettiä, miten saat hyödynnettyä sisällöt eri alustoilla mahdollisimman tehokkaasti. Muista varata päivitysten edistämiseen erillinen budjetti, sillä vain 5 — 10% yhteisösi faneista näkevät brändin profiilissa julkaistavat päivitykset.  

Meillä on laaja kokemus eri alustojen päivityksistä, joista tärkeimmät ovat Facebook, Instagram, WeChat ja Vkontakte. Kerro, jos voimme olla avuksi. 

Tavoitteet

Sosiaalisen median kanavat ovat kiinteä osaa brändisi markkinoinnin kokonaisuutta ja niillä on luonnollisesti oma tehtävänsä liiketoiminnallisiin tavoitteiden saavuttamisessa. Ennen päivitystoiminnan käynnistämistä kannattaakin asettaa mitattavat tavoitteet, joiden kautta on helpompi tarkastella toimenpiteiden tehokkuutta.


Aktivointi ja moderointi

Hyvin hoidettu profiili aktivoi käyttäjiä vuorovaikutukseen, mikä puolestaan vaikuttaa profiilin näkyvyyteen. Moderoinnilla taas on olennainen rooli yleisen viihtyvyyden ylläpitämisessä ja hyväntuulisen ilmapiirin luomisessa. Joukkoon aina mahtuu niitä, jotka provosoivat ja yrittävät ohjata keskustelu epärakentavaan suuntaan — tällaisten tapausten varalta kannattaakin luoda selkeät säännöt, joiden avulla tilanteen haltuunotto on helppoa ja nopeata.


Monikieliset päivitykset


Kenelle?

Parempaa näkyvyyttä hakeville yrityksille ja organisaatioille

Järjestelmällisempää ja taktisempaa toimintaa sosiaalisen median kanavissa tavoitettaville brändeille