Luovat ratkaisut ja konseptit

Toteamalla ja luettelemalla asioita on hyvin vaikeaa erottua joukosta ja saada palvelut näyttämään houkuttelevilta. 

Tilannetta voidaan verrata isojen kauppakeskusten kuulutuksiin, jossa eri liikkeiden ilmoituksia luetellaan samalla äänellä ja samaa kaavaa noudattaen. Herättääkö niistä yksikään mielikuvia tai tunnereaktioita? Jääkö yksikään mieleen? Olisitko valmis maksamaan tällaisesta näkyvyydestä?

Asia on loppujen lopuksi hyvin yksinkertainen — hylätään se päällimmäisin ratkaisu, johon turvautuu suurin osa kilpailijoista ja suunnitellaan mieleenpainuva ja tunteita herättävä toteutus, joka varmasti jää mieleen ja vie lopulta ostostapahtumaan. 

Luovat konseptit

Mainoksen yllättävä tulokulma on se, mikä juurikin herättää tunnereaktioita. Hyvän konseptin tunnistaa siitä, että asiakas tutustuu tuotteeseen ja parhaimillaan siirtyy ostoskoriin vaikka ei juuri nyt tarvitsisi mitään. Voimmeko olla avuksi erottuvan kampanjan suunnittelussa? 


Kampanjan suunnittelu

Luovalla ratkaisulla on tärkeä rooli kampanjan onnistumisen näkökulmasta, mutta toteutus ei saa olla kampanjan tavoitteista irrallinen. Kampanjan suunnittelussa puhutaan aina kokonaisuudesta, jossa luovalla toteutuksella, kampanjan mekaniikalla ja kanavien valinnalla on yhtä tärkeä rooli onnistumisen näkökulmasta. 


Kenelle?

Mieleenpainuvampaa ja erottuvampaa näkyvyyttä tavoitettaville yrityksille

Tylsiin ratkaisuihin kyllästyneille markkinoinnin ammattilaisille