Hurmata, vakuuttaa, esitellä, myydä — oli esitteen tarkoitus mikä tahansa, ilman yksityiskohtaisesti mietittyä rakennetta, laadukkaita kuvia ja copyn kädenjälkeä lopputulos voi olla kaukana odotetusta.
Hyödyntämällä erikoislakkoja, folioita ja pinnoitteita saat esitteesi näyttämään viimeistellyltä ja ainutlaatuiselta. Tällainen esite lähtee herkemmin potentiaalisen asiakkaan matkaan ja vaikuttaa myöntävästi päätöksentekoon.
Lähdemme muotoilussa liikkeelle aina siitä, mikä on esitteen tai muun printtiaineiston tehtävä. Ympäristöllä, jossa materiaaleja tullaan jakamaan, on myös tärkeä rooli erottuvuuden näkökulmasta. Esimerkiksi, jos kilpailijoiden aineistot ovat pystymallisia A4 kokoisia esitteitä, on tarkoituksenmukaista valita niistä erottuva formaatti. Näin aineisto sekä näyttää että tuntuu erilaiselta.