Blogi
Quban blogista löydät ajakohtaisia näkökulmia, katsauksia sekä vinkkejä myynnin ja markkinoinnin ammattilaisen päivittäiseen työhön. Pysyt ajan tasalla fanittamalla Qubaa Facebookissa tai Instagramissa.
Alareunan navigointivalikko nostaa verkkosivujen mobiilikäytön uudelle tasolle.
Etabloituminen Kiinan markkinoille on tunnetusti oma lukunsa ja vaatii tekijöiltä kärsivällisyyttä, avarakatseisuutta ja ennen kaikkea innostusta uusien asioiden oppimiseen. Tässä jutussa käymme läpi, mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon, kun lokalisoit brändiä Kiinan kieli- ja kulttuuriympäristöön.

Alareunan navigointivalikko nostaa verkkosivujen mobiilikäytön uudelle tasolle.
Minkä tahansa verkkosivuston tehtävänä on ratkaista sille asetetut yrityksen liiketoiminnalliset tavoitteet. Niiden toteutumisen kannalta on ratkaisevassa asemassa verkkosivujen mutkaton käyttäjäkokemus (UX = User Experience), etenkin mobiiliympäristössä....
Miltä brändisi näyttäisi kiinaksi?
Etabloituminen Kiinan markkinoille on tunnetusti oma lukunsa ja vaatii tekijöiltä kärsivällisyyttä, avarakatseisuutta ja ennen kaikkea innostusta uusien asioiden oppimiseen. Tässä jutussa käymme läpi, mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon, kun lokalisoit brändiä Kiinan kieli- ja kulttuuriympäristöön.
Entäs mahdollisuudet?
Kiinalainen kriisiä tarkoittava sana (危機) koostuu kahdesta merkistä, joista toinen tarkoittaa ’vaaraa’ ja toinen ’mahdollisuutta’. Vaarat ovat kaikkien tiedossa. Nyt puhutaan mahdollisuuksista.
Vastaatko kansainvälisen yrityksen visuaalisen ilmeen hallinnasta? Vältä tämä yleinen virhe.
Fontteihin liittyvät ongelmat ilmenevät kun yrityksen markkinoinnin materiaaleja ryhdytään lokalisoimaan muille kielille.
Markkinointi Venäjällä: tavoita venäläiset matkailijat tehokkaasti Suomesta käsin
Tavoitteletko venäläisiä loma- ja ostosmatkailijoita? Listasimme seitsemän vinkkiä, joiden avulla saat yrityksesi Venäjän markkinoinnin oikeille raiteille ja tavoitat uusia asiakkaita tehokkaasti.
Huomioi nämä asiat, kun suunnittelet monikanavaista kampanjaa
Kokosimme yhteen vinkkejä, joiden avulla säästät resursseja (hermoja, aikaa, rahaa) ja saat monikanavakampanjallesi lennokkaan lähdön.
5 syytä markkinoida Suomea virolaisille
Hakeeko yrityksesi kasvua ulkomailta? Viron markkinat tarjoavat otollisen mahdollisuuden kasvattaa matkailutuloja, ja tässä on viisi perusteltua syytä miksi.
Markkinoinnin trendit vuonna 2020
Shopping-postaukset, interaktiiviset sisällöt, lisätty todellisuus, Googlen Zero -position ja personointi — tässä ovat vuoden 2020 markkinoinnnin kasvaavat trendit.
Vuoden 2020 trendivärit
Pantone on julistanut vuoden 2020 väriksi klassisen sinisen. Mitkä muut trendivärit vaikuttavat visuaalisessa suunnittelussa vuonna 2020?
Suomen suurimmat matkailijaryhmät vuonna 2019
Mitkä ovat Suomen suurimmat kansainväliset matkailijaryhmät vuonna 2019 yöpymistilastojen valossa?
5 + 1 suosittua ilmaista kuvapankkia, olkaa hyvä
Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa — löydät meidän listalta tuhansia upeita otoksia, joita voi hyödyntää yrityksesi markkinoinnissa täysin veloituksetta.
Mitkä ovat Venäjän suosituimmat sosiaalisen median palvelut vuonna 2019?
Venäjä-markkinoinnin parissa toimivan markkinoinnin ammattilaisen on hyvä tietää, mihin käytössä olevat paukkunsa kannattaa laittaa.
Venäläisten lomat ja juhlapyhät
Milloin venäläiset viettävät lomansa ja mitä kannattaa ottaa huomioon, kun haluat tavoittaa naapurista tulevat potentiaaliset asiakkaat?
Venäjän sosiaaliset mediat 2018
Mitkä ovat suosituimmat sosiaalisen median palvelut Venäjällä vuonna 2018 ja mihin kannattaa panostaa, jos brändisi aikoo tavoittaa asiakkaita itänaapurista?
Venäjä-markkinoinnin some-möröt: “kuolleet sielut” ja “palkkion-metsästäjät”
Mitä Venäjä-markkinoinnin ammattilaisen pitää tietää nykypäivän kuolleista sieluista ja palkkionmetsästäjistä?
Finnish Business in St. Petersburg 2017
Quba suunnitteli Suomalais-Venäläisen kauppakamarin toimeksiannosta Finnish Business in St. Petersburg tapahtuman ilmeen.
Ei auta itku Venäjän markkinoilla
Quba suunnitteli Suomalais-Venäläisen kauppakamarin uuden jäsenhankintakampanjan.
Suomi ei markkinoi matkailukohteitaan Virossa, mutta virolaiset silti osaavat Linnanmäelle ja Ikeaan
Virolaiset kuuluvat eniten Suomeen matkustavien kansakuntien joukkoon ja suuri osa heistä saapuu Suomeen juuri lomailemaan.